هیچ مـی‌دانید با تاتو نـه‌تنـها پوست، تاتو در مورد اسم ساناز بلکه اندام‌های داخلی بدن‌تان را هم درون معرض خطر قرار مـی‌دهید؟ تاتو چند سالی هست که  رایج  شده و فقط آقایـان طرفدارش نیستند؛ امروزه افراد زیـادی را مـی‌بینیم کـه بدون توجه بـه عوارض آن با نقش و نگارهای مختلف پوست‌شان را نقاشی کرده‌اند.

آگاه باشید

شاید درون گذشته خالکوبی مخصوص آقایـان بوده اما امروزه درون کل دنیـا، تعداد ان جوانی کـه تاتو مـی‌کنند، از تعداد پسران بیشتر هست و فقط درون کانادا بیش از ۶۵ درصدانی کـه زیر سوزن خالکوبی مـی‌روند، خانم هستند! دلیلش مـهم نیست اما اگر قصد دارید تاتو کنید، حتما قبل از اقدام، اطلاعات‌تان را درون مورد روش کار، خطرات و عوارض آن کامل کنید و حتی درون مورد نحوه پاک تاتو هم مطالعه کنید که تا ببینید راه بازگشت دارید یـا نـه!

حداقل آماتوری‌اش را بی‌خیـال شوید!

کسانی کـه تاتو را روی پوست شما پیـاده مـی‌کنند، از دو حال خارج نیستند؛ یـا به منظور این کار تعلیم دیده‌اند یـا بـه صورت آماتوری آن را انجام مـی‌دهند؛ یعنی فردی کـه هیچ تخصص و مدرک پزشکی ندارد و با جوهر، شارکول یـا حتی خاکستر و با استفاده از سوزن یـا یک تیغ نوک تیز زیر پوست شما خط و خال مـی‌کوبد! این تاتوها درون شرایط غیربهداشتی و با مواد نامناسب انجام مـی‌گیرند و احتمال بروز یـا انتقال عفونت‌شان بسیـار بالاست.

تاتوی استریل لطفا!

تاتو از لحاظ پزشکی یک عمل تهاجمـی محسوب مـی‌شود کـه در آن پوست- کـه سد دفاعی بدن است- مـی‌شود و مواد خارجی با خون و سایر ترشحات و اعضای داخلی بدن درون تماس قرار مـی‌گیرد! بعد رعایت بهداشت درون محل انجام تاتو بسیـار مـهم هست و خودتان هم حتما در شرایط کاملا استریل باشید. تاتو در مورد اسم ساناز درون ضمن، محلی کـه در آن تاتو انجام مـی‌گیرد، حتما حتما پروانـه معتبر بهداشتی و مدرک معتبر دانشگاهی داشته و مطمئن باشد.  همچنین وسایلی کـه برای شما بـه کار گرفته  مـی‌شوند، حتما کاملا استریل یک بار مصرف باشند. ۲۴ ساعت قبل از تاتو آسپرین یـا داروهای ضد ه شدن خون (مثل وارفارین) مصرف نکنید. در ضمن اگر دچار بیماری عفونی، حتی سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستید، بهتر هست چند روز تاتو را بـه تعویق بیندازید.

تاکید مـی‌کنیم که حتما از استریل بودن وسایل تاتو، از شست‌وشوی کامل دست‌های فرد خالکوب گرفته که تا استفاده او از دستکش ضدعفونی مطمئن شوید؛ چرا کـه امکان دارد بیماری‌های بسیـار خطرناک از فردی کـه تاتو را به منظور شما انجام مـی‌دهد و مسائل بهداشتی لازم را رعایت نمـی‌کند، بـه شما منتقل شود. غیر از فرد تاتوکننده، موضع تاتو روی بدن شما هم حتما حتما تمـیز و ضدعفونی شده باشد. تاتو در مورد اسم ساناز درون نـهایت بعد از اتمام خالکوبی هم اقدامات لازم از جمله مصرف آنتی‌بیوتیک‌ بـه صورت موضعی یـا خوراکی را حتما انجام دهید که تا خطر بروز عفونت و. . . را بـه حداقل برسانید.

در شرایط ایده‌آل هم خطرناک است

خالکوبی درون هر مکان و شرایطی، حتی توسط ماهرترین افراد و در بی‌خطرترین نقاط بدن هم کـه انجام شود، باز خطر عفونت وجود دارد و خطرناک‌ترین بیماری عفونی کـه ممکن هست با تاتو منتقل شود، ایدز و هپاتیت C است. البته عفونت‌های دیگری مثل عفونت پوستی با مـیکروب استافیلوکوک یـا «MRSA» و حتی عفونت عمقی بدن هم ممکن هست پس از تاتو رخ بدهد.

منم کـه حساس!

بعضی‌ها بـه مواد و رنگ‌های تاتو حساسیت دارند و واکنش آلرژیک خفیف یـا شدید بعد از تاتو درون بدن‌شان بروز مـی‌کند. ساده‌ترین واکنش‌ها، حساسیت‌های پوستی موضعی هست که معمولا خود بـه خود بعد از چند روز برطرف مـی‌شوند اما مطالعات دانشمندان نشان داده موادی کـه برای ایجاد رنگ قرمز درون تاتو استفاده مـی‌شود، بیش از سایر مواد حساسیت‌زا هستند. همچنین موارد شدیدی از واکنش‌های آلرژیک درون تاتوی لب‌ها گزارش شده است. بعضی‌ها حتی بـه فلز دستگاه تاتو هم حساسیت نشان مـی‌دهند!

تاتو پاک هم مـی‌شود؟!

تاتو، مخصوصا اگر فقط بـه رنگ مشکی باشد، قابل پاک شدن هست اما گاهی بعد از پاک تاتو، حالت پوست و شکل آن تغییر مـی‌کند.

سه راه عمده به منظور پاک تاتو وجود دارد:

ب پوست ناحیـه تاتو، درم ابریژن (پاک نقش و نگار با ابزار مخصوص) و پاک با لیزر.

امروزه بیشتر متخصصان پوست از لیزر به منظور این کار استفاده مـی‌کنند چراکه روش درم ابریژن، معمولا بـه چند جلسه درمان نیـاز دارد و در نـهایت جای زخم روی پوست مـی‌ماند. فقط یـادتان باشد با لیزر هم نمـی‌توان تاتو را بـه صورت کامل پاک کرد!

باز هم حساسیت…

اگر دوست دارید بدانید لیزر چطور تاتو را پاک مـی‌کند، حتما بگوییم درون روش استفاده از لیزر، نور لیزر دانـه‌های رنگی و پیگمان‌های رنگی را مـی‌شکند و به ذرات کوچک‌تر تبدیل مـی‌کند که تا به مرور زمان از بدن دفع ‌شوند. پوست ناحیـه تاتو شده بعد از لیزر ممکن هست کاملا سفید شود اما با گذشت چند روز، رنگ پوست بـه حالت طبیعی بازمـی‌گردد. با این حال، استفاده از لیزر همـیشـه هم بی‌خطر نیست و در عین حال احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک را بیشتر مـی‌کند. درون برخی موارد دیده شده کـه پس از لیزر ، درون محل تاتو جوش‌های‌ آلرژیک و حتی کهیرهای بزرگ بروز کرده کـه البته با انجام مراقبت‌های لازم از پوست، این حالت‌ها برطرف مـی‌شود.

موقتش هم خطرناک است

خیلی‌ها وقتی درون مورد عوارض خطرناک تاتو و خالکوبی مـی‌شنوند، از خیر این کار مـی‌گذرند اما بعضی‌های دیگر کـه اصرار بـه انجام این کار دارند، ممکن هست به دنبال راه‌حلی جایگزین، بـه روش«تاتوی موقتی» روی بیـاورند. کسانی کـه در حوزه تاتو و خالکوبی فعالیت مـی‌کنند، ادعا مـی‌کنند تاتوهای موقتی هیچ خطری ندارند اما تاکنون موارد زیـادی از بروز واکنش‌های آلرژیک و حتی بروز عفونت درون تاتوهای موقت گزارش شده است. یک نکته بسیـار مـهم دیگر هم وجود دارد کـه اگر طالب تاتو هستید، هرگز فراموشش نکنید؛ هیچ وقت از رنگ‌های موسوم بـه «حنای سیـاه» و «حنای آبی» استفاده نکنید؛ حتی به منظور تاتوهای موقت!  بـه گزارش سازمان«FDA» ، حنا بـه عنوان رنگ‌دهنده موی سر بی‌ضرر هست اما به منظور استفاده بـه عنوان رنگ درون تاتو خطرناک ارزیـابی شده چراکه احتمال واکنش‌های حساسیتی خیلی شدید بـه این ماده وجود دارد.

همـه عوارض تاتو

پیش از آنکه از عوارض تاتو بگوییم از پشیمانی‌هایی حتما صحبت کنیم کـه بعد از تاتو سراغ افراد مـی‌آید. بسیـاری از افرادی کـه تاتو را تجربه مـی‌کنند، چه آنـها کـه به خاطر ریزش ابرو سراغ این کار مـی‌روند و چه آنـها کـه تاتو را صرفا به منظور زیبایی تجربه مـی‌کنند، بعد از مدتی از آن خسته مـی‌شوند و به دنبال راهکاری به منظور پاک و محو آن مـی‌گردند. راهکارهایی کـه علاوه بر هزینـه هر کدام دردسرهای خاص خودش را دارد. از اینکه بگذریم آلرژی، ابتلا بـه عفونت‌ها و تحریکات پوستی نیز از جمله مواردی هست که ممکن هست افراد بعد از تاتو تجربه کنند. این آلرژی‌ها گاهی با خارش و علائم قرمزی پوست همراه هست و با التهاب درون ناحیـه تاتو آغاز مـی‌شود کـه به دلیل ورود ماده خارجی بـه بدن است.

گاهی بدن درون برابر جسم خارجی کـه مواد رنگی تاتو است، از خود واکنش نشان مـی‌دهد. درون این شرایط سیستم ایمنی بدن به منظور مبارزه با جسم خارجی آماده فعالیت مـی‌شود. علاوه بر این سوزن‌هایی کـه برای تاتو استفاده مـی‌شود، درون صورتی کـه استریل نباشند یـا بهداشت حین اجرای کار رعایت نشود، احتمال ابتلا بـه بیماری‌هایی نظیر هپاتیت و ایدز فراهم مـی‌شود کـه مـی‌تواند به منظور همـیشـه فرد را دچار بحران کند.

منبع : تاتو در مورد اسم ساناز مجله زندگی ایده آل




[آشنا شوید با عوارض و خطرات تاتو تاتو در مورد اسم ساناز]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 30 Jun 2018 16:11:00 +0000